نحوه فروش خدمات طراحی وب سایت
طراحی وبسایتها آسانتر میشود، چه با Wix، Squarespace، و حتی اکنون WordPress که ابزارهای سایتساز DIY را ارائه میدهد. از طرف دیگر، متقاعد کردن حتی صاحبان کسب و کار که از نظر فنی کمتر آگاه هستند را متقاعد کنیم که نباید سعی کنند وب سایت خود را بسازند، سخت تر می شود. متأسفانه، ظهور سازنده سایت تنها بهانه ای نیست که افراد بالقوه نمی خواهند با طراحان وب کار کنند. در این پست، میخواهم رایجترین دلایلی را توضیح دهم که چرا مشتریان بالقوه «نه» میگویند، یا «الان نه»، یا «نه شما» و در مورد آن چه باید کرد.ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران
“وقتی برای صحبت در این مورد ندارم. آیا می توانید فقط یک ایمیل با اطلاعات برای من ارسال کنید؟”
قبل از اینکه فرصتی برای مطرح کردن خود داشته باشید به شما کمک میکنند. به این دلیل است که آنها یک وب سایت را به عنوان یک بار می بینند.
وقتی این اعتراض را می شنوید، به آرامی توضیح دهید که اشکالی ندارد، چیزی که باید به آنها بگویید خیلی طول نمی کشد. این در مورد دزدیدن زمان آنها نیست. این برای بازگرداندن مقدار بیشتری از آن به آنها است.
فقط مطمئن شوید که آماده شده اید و توضیح واضحی در مورد کارهایی که قرار است برای آنها انجام دهید (روی مزایا، نه ویژگی ها تمرکز کنید) آماده شده اید و بتوانید آن را به سرعت توضیح دهید.
“من به وب سایت نیازی ندارم. من یک صفحه فیس بوک / لینکدین / گوگل دارم”
توضیح دهید که، در حالی که رسانه های اجتماعی واقعاً در عصر حاضر یک ضرورت هستند، هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک وب سایت شود.
با یک وب سایت، کسب و کار روایت داستان خود را کنترل می کند. بعلاوه، کسب و کار مجبور نیست با پیوندها و تبلیغات اطراف و سایر اشاره های شرکت رقابت کند. این وب سایت فضای اختصاصی آنها برای اعلام به وب جهانی است: “این کاری است که ما انجام می دهیم!”
بهعلاوه، وبسایتها میتوانند کارهایی را انجام دهند که رسانههای اجتماعی و صفحه «Google برای کسبوکار من» نمیتوانند انجام دهند. مانند پذیرش رزرو و قرار ملاقات؛ یا فروش عضویت، دانلود دیجیتال و محصولات فیزیکی؛ یا به طور فعال کلمات کلیدی خاصی را برای رتبه بندی در نتایج جستجو هدف قرار دهید.
یک وبسایت ابزار قدرتمندی است که آنها نمیتوانند بدون آن باشند.
https://iransite.com/wordpress-webdesign
«من قبلاً یک وبسایت ”
اگر این بهانه را می شنوید، پس در مشکل هستید. این یا به این دلیل است:
- a) شما تحقیق خود را انجام ندادید تا ببینید آیا آنها یک وب سایت دارند یا یکی از طراحان دیگر در حال کار است. که نشان دهنده عدم برنامه ریزی شماست.
یا:
ب) میدانستید که آنها یک وبسایت دارند، اما نتوانستید درست به اصل مطلب برسید و توضیح دهید: «اخیراً در وبسایت شما اتفاق افتاد و متوجه شدم که مشکلات جدی با X، Y و Z دارد.»
این تصمیم گیرندگان زمانی برای تلف کردن ندارند. اگر آماده نیستید که این کار را انجام دهید و توضیح دهید که چرا با ایده یک وبسایت جدید و بهبودیافته به آنها نزدیک شدهاید، آنها با خوشحالی بهانهای برای ترک شما خواهند داشت.
“من به طراح نیازی ندارم، خودم آن را می سازم”
این به ایده قبلی سازنده سایت برمی گردد که جایگزین طراح وب شود.
هنگامی که با این اعتراض روبرو شدید، به سادگی توضیح دهید که پلتفرمهای سازنده سایت ارزان برای سایتهای شخصی کوچک و کسبوکارهایی که قصد افزایش مقیاس ندارند، خوب و مناسب هستند.
برای هر چیزی بیشتر از این، آنها به یک سیستم مدیریت محتوای قوی و طراح حرفهای نیاز دارند تا وبسایتی بسازند که هر کاری را که نیاز دارند انجام دهد، و در عین حال مطمئن باشد که برای آینده نیز مقاوم است.
هیچکدام از این موارد را نمیتوان توسط شخصی بدون دانش تخصصی در زمینه طراحی وب انجام داد.
«من از اینکه تیم شما خیلی کوچک است / شما به اندازه کافی باتجربه نیستید عصبی هستم.
اگر کسب و کار شما جدید است و نمونه کارها سالمی برای نشان دادن ندارید، بحث سخت است.
به این ترتیب، در وهله اول چه چیزی به شما اعتماد به نفس برای نزدیک شدن به مشتری احتمالی داد؟ اگر یک فرآیند، مستندات، و پروژه دارید سیستم مدیریت موجود است، آنها را در یک جلسه اشتراکگذاری صفحه نمایش زنده از طریق آن راهنمایی کنید.
اگر به آنها نشان دهید که کسبوکاری که اداره میکنید چگونه است (حتی اگر فقط شما هستید)، ممکن است بتوانید با آن سطح شفافیت همه شکها را کنار بگذارید.
«فکر نمیکنم کار من را بفهمی»
تاکنون، یک توضیح واضح دارید که برای آن طراحی می کنید و فضا را به خوبی می شناسید. اگر اینطور است، پس این اعتراض هرگز نباید مطرح شود.
اگر اینطور است، چند نمونه از نوع کاری را که برای مشتریان در یک صنعت یا محلی مرتبط انجام دادهاید، ارسال کنید (هر چیزی که در جایگاه شما باشد). نشان دهید که مهارت و دانش لازم برای طراحی وب سایت مناسب برای آنها را دارید.
سپس، دوباره از طرح خود بازدید کنید و آن را بازنویسی کنید. اگر در طول این مبادلات اولیه با مشتریان احتمالی (یا حتی در وب سایت خود) به وضوح جایگاه خود را توضیح نمی دهید، آن را دوباره تعریف کنید تا مطمئن شوید که دیگر هرگز این اعتراض را نخواهید شنید.
“ما نمی توانیم آن را بپردازیم”
اگر قیمت خود را ذکر کرده اید و این اعتراض را دریافت کرده اید، موارد زیادی در اینجا وجود دارد.
احتمالاً:
الف) واقعاً در حال حاضر هیچ بودجه ای ندارد.
(اگر اینطور است، از آنها بابت وقتشان تشکر کنید و برنامه ریزی کنید تا چند ماه دیگر پیگیری کنید.)
یا:
ب) ارزش چیزی را که پیشنهاد کردهاید نمیبیند.
(اگر نمیتوانید ارزش وبسایتی که توسط خودتان ساخته شده است را به وضوح تکرار کنید، نفس خود را با بحث و مشاجره تلف نکنید – و قیمت خود را کاهش ندهید. به سادگی کنار بروید. سپس، طرح و پیشنهاد خود را اصلاح کنید. اطمینان حاصل کنید که ارزش یک وب سایت را به زبانی که آنها می فهمند به درستی توضیح می دهید (یعنی مشتریان/فروش/و غیره بیشتری دریافت می کنید))
یا:
- c) یک شکارچی معامله است.
(تمام چیزی که این مشتری می خواهد یک وب سایت ارزان است. آنها به کیفیت اهمیت نمی دهند، بنابراین شما باید آنها را رها کنید.)
“این طراح دیگر میگوید که میتواند تا 30 روز دیگر سایت ما را در صفحه اول گوگل قرار دهد”
یکی از مشکلات مواجهه با افراد احتمالی مانند این این است که شما را همیشه در حالت دفاع قرار می دهد. مهم نیست که استدلال آنها چقدر غیرمنطقی است، یا رقبا چه نوع وعده های دیوانه کننده ای ممکن است بدهد، سعی نکنید با آنها مبارزه کنید اگر آنها مصمم هستند که شما نمی توانید سایت مورد نیاز خود را بسازید.
نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید: قولی ندهید که نمی توانید به آن عمل کنید.
در عوض، سعی کنید با به تصویر کشیدن واقعیتی که میتوانید به آن بپردازید، با این استدلال مقابله کنید: «در حالی که ممکن است سایت شما در روز 30 در جایگاه شماره 1 قرار نگیرد، ما میتوانیم تعداد مشتریان شما را تا 15 درصد در همان بازه زمانی افزایش دهیم.»
«وقتی برای امضای قرارداد ندارم. آیا میتوانید شروع کنید و من بعداً آن را امضا میکنم؟»
اگر آنها امضای قرارداد را به تعویق بیندازند، این یک پرچم قرمز بزرگ است.
این نوعی از مشتری است که سوء استفاده میکند، شما را به سمت خزش دامنه سوق میدهد، یا ماهها بدون پرداخت حتی یکبار ناپدید میشود. اگر آنها مایل به امضای روی خط چین نیستند، آن را به عنوان یک اعتراض واضح در نظر بگیرید. یا بهتر از این، شما کسی باشید که میخواهید اعتراض کنید و ادامه دهید.
خودتان را برای پاسخ دادن به این سؤال آماده کنید. رایج ترین اعتراضات
مقالات زیادی وجود دارد که به صاحبان مشاغل توصیه می کند که برای ساخت وب سایت خود طراح وب را استخدام نکنند. انصافاً، این مقالات درست هستند – اما فقط زمانی که استدلال می کنند که نباید یک نوع طراح وب را استخدام کنند. به عنوان مثال، کسی که تمایلی به یادگیری در مورد کسب و کار خود ندارد، وب سایتی را طراحی نمی کند که با اهداف آنها هماهنگ باشد، یا غیر ارتباطی و غیرحرفه ای است. در این صورت، آن مقالات کاملاً درست هستند.
با این حال، اگر شما یک طراح درجه یک هستید (که هستید)، نمیتوانید اجازه دهید این نوع روزنامهنگاری مضر وارد سر مشتریان احتمالی شود و در این فرآیند به کسب و کار شما آسیب برساند. با آماده کردن خود برای پاسخ دادن به رایجترین اعتراضها، میتوانید به نگرانیهای مشتریان احتمالی قبل از اینکه فرصتی برای باز کردن دهان خود داشته باشند، رسیدگی کنید
منبع: https://iransite.com/