تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه یکی از معمول ترین تعمیرات گیربکس در مجموعه آنلاین گیربکس میباشد.
تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه یکی از کار هایی است که متخصصان مجموعه ما به خوبی از عهده تعمیرات آن بر می آیند.
انجام تعمیرات غیر اصولی باعث میشود که هزینه های تعمیر، باز و بست و مونتاژ و دمونتاژ گیربکس افزوده شود و قیمت تمام شده برای تعمیرات سر به فلک بکشد. بماند که در این میان امکان دارد، برخی از قطعات خراب شده و هزینه اضافی بابت خرید قطعه جدید نیز باید پرداخت کنید.
بسیار مهم است که تعمیرات گیربکس اتوماتیک سانتافه خود را به دست چه افرادی و با چه سابقه ای میسپارید.
مجموعه آنلاین گیربکس، یکی از مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای سانتافه (به طور کلی تعمیر گیربکس اتوماتیک) است که با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو های داخلی و خارجی در خدمت همه هموطنان عزیز میباشد.
درباره هیوندای سانتافه
هیوندای سانتافه یک کراس اوور میان سایز بسیار معروف متعلق به شرکت خودروسازی هیوندای است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در لیست تولیدات این کمپانی قرار گرفته و امروزه یکی از محبوبترین و معروفترین محصولات آن به شمار میرود.
نام سانتافه از روی شهری به همین اسم در نیومکزیکو گرفته شده و به عنوان اولین کراس اوور-شاسی بلند شرکت کرهای مذکور به حساب میآید. خودرو سانتافه تاکنون در قالب چهار نسل مختلف روانه بازارهای جهانی شده است که دو نسل میانی آن یعنی سانتافه CM و DM در قالب مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ موفق به حضور در بازار کشورمان شدند.
نسل سوم این محصول موسوم به سانتافه IX45 از سال ۲۰۱۴ در لیست محصولات شرکت آسان موتور (نماینده رسمی هیوندای در ایران) قرار گرفت.
نسخه نیوفیس این خودرو نیز با مدلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به مشتریان ایرانی تحویل گردید و مورد استقبال آنها قرار گرفت. در حال حاضر هیوندای سانتافه یکی از محبوبترین و پرفروشترین خودروهای کراس اوور بازار ایران به شمار می آید.
مشخصات فنی هیوندای سانتافه
هیوندای سانتافه در نسل سوم از خودرو های خود از یک موتور چهار سیلندرGDi (پاشش مستقیم) یا MPi (پاشش غیر مستقیم) به حجم ۲۴۰۰ سی سی استفاده میکند.
حداکثر توان موتور GDi سانتافه برابر ۱۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولید این پیشرانه برابر با ۲۴۵ نیوتن متر میباشد. این پیشرانه میتواند خودروی ۱۶۵۰ کیلویی را ظرف ۱۱.۶ ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند.
حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف ترکیبی سوخت آن در هر ۱۰۰ کیومتر حدود ۸.۵ لیتر میباشد.
پیشرانه Mpi هیوندای سانتافه توانایی تولید حداکثر ۱۷۴ اسب بخار را دارد و میزان گشتاور تولید آن در حداکثر ظرفیت برابر با ۲۲۷ نیوتن متر است.
قدرت موتور هیوندای سانتافه توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چهار چرخ منتقل میشود.
گیربکس اتوماتیک شیفت ترونیک نوعی از گیربکس های اتوماتیک هستند که اجازه تعویض دنده را به صورت دستی به راننده میدهند.
این تکنولوژی برای اولین بار توسط شرکت پورشه مورد استفاده قرار گرفت که در واقع نسخه ارتقاء یافته گیربکس تیپ ترونیک است. به گیربکس های شیفت ترونیک، تیپ ترونیک S نیز گفته میشود.
مشکلات گیربکس هیوندای سانتافه
مشکلی که برخی از رانندگان با آن روبرو شدند هنگی و گیجی در گیربکس اتوماتیک این خودرو است. این مشکل در هیوندای سانتافه سالهای 2001 تا 2014 با گیربکس اتوماتیک گزارش شده است. رانندگان گفتند که هنگام تغییر از دنده دوم به دنده سوم ، خودرو گیج می شود و انگار نمی داند چه دنده ای باید برود و تکان می خورد.
بیشتر رانندگان گفتند این اتفاق زمانی افتاده می افتد که خودرو گرم نشده است. برخی نیز شکایت داشتند که سانتافه هنگام تغییر از “پارک” به “رانندگی” نیز تکان می خورد.
هزینه تعمیر گیربکس سانتافه
هزینه تعمیر گیربکس سانتافه با توجه به این که در تهیه قطعات آن مشکلی وجود ندارد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو زیاد نیست اما ما در آنلاین گیربکس سعی بر این داریم که قطعات را بیشتر از این که تعویض کنیم با ۶ ماه گارانتی یا ۳۰ هزار کیلومتر تعمیر کنیم تا هزینه تعمیرات خودرو شما عزیزان حداقل شود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود همه دوستان بتوانند از کیفیت خوب بهره مند شوند. لطفا جهت تماس با کارشناس تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه با ما تماس حاصل فرمایید.
تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس