۵ نکته برای ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت برای تازه کارها

واسه حضور موفقیت آمیز در کار و کاسبی آنلاین باید در بخشای متفاوت مثل بلاگ، شبکه های اجتماعی و … فعالیت به درد بخور داشته باشین. یکی دیگه از این بخشا ، جفت و جور و منتشر کردن محتوای ویدیوییه که در این مقاله به نکاتی واسه ایجاد محتوای ویدیویی موفقیت آمیز می پردازیم.

ضبط و نشر محتوای ویدیویی انحصاری که اونو با نام بازاریابی ویدیویی هم می شناسن با بقیه روشای بازاریابی آنلاین کمی متفاوت بوده و کمی پیچیده و سخت به نظر می رسه. اگه شمام جزو کسائی هستین که در این مورد تجربه نداره، شایدً کمی گیج شدین و نمی دونین که باید چیجوری و از کجا شروع کنین.

به نظر بزرگترین و موفق ترین کار و کاسبیای آنلاین، ویدیو و تبلیغات تصویری تأثیری عجیب در کسب موفقیت هر تجارتی دارن. در یوتیوب روزانه بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر در حال تماشای ویدیو هستن. هم اینکه طبق نظرسنجیای انجام شده از طرف کاربران، نزدیک به ۹۰% اونا ویدیوهای مربوط به اجناس رو بهترین راه واسه اراده کردن در خریدهایشان می دونن. متخصصین پیش بینی می کنن که تا سال ۲۰۱۹ بیشتر از ۸۰% تموم مشتریایی اینترنتی به واسطه ترافیک و بازدیدهای ویدیویی خریدهایشان رو انتخاب می کنن.

اراده کردن

به هر حال باید گفت که اگه شمام خواهان ملحق شدن به این دنیای عجیب و پر سود هستین و می خواین برند خود رو در مورد تجارت آنلاین موفق کنین، ساخت و منتشر کردن ویدیو یکی از بهترین راه ها واسه شما میشه.

اینفوگرافیک: ۱۰ امتیازات بازاریابی ویدئویی

ما در این مقاله به شما ۵ نکته مهم و کوتاه واسه شروع روند ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت رو توضیح می دیم.

۱٫ کارتون رو با مشتریان خود شروع کنین

اگه ایده ای واسه شروع تولید محتوای ویدئویی ندارین، بهترین کار نگاه کردن به تجارت از دید کاربرانه. در عین حال، اطلاعات خود رو هم به کار ببرین. با در نظر گرفتن این گفته ها، می تونین از چیزی که کاربران و مشتریاتون واسه بهبود زندگی و پیشرفت نیاز دارن به عنوان سوژه استفاده کنین. با این کار نه فقط یه شروع خوب رو میسازید، بلکه واسه مخاطبین خود احترام و ارزش قائل شدین و با انتقال اطلاعات به درد بخور به اونا، با ارزش بودن کارتون رو ثابت می کنین.

۲٫ اگه نمی دونین از کجا باید شروع کنین، از مخاطبین خود سوال کنین

انتخاب نوع محتوای ویدئویی و موضوع اون مسئله ای مهم و قابل تأمله. اگه سوژه و موضوع مورد نظر رو به درستی پیدا نکردید، به سراغ مخاطبین خود رفته و سلایق و خواسته های اونا رو بررسی کنین. حتی می تونین این کار رو به صورت یه نظرسنجی عمومی در شبکه های اجتماعی انجام بدین. با این کار می تونین بدون انجام کار خاص دیگری، مستقیماً از مخاطبین و مشتریا سوال کنین که بیشتر چه مبحثی رو نیاز دارن. بعد می بینین که ده ها و صدها ایده باحال واسه شروع وجود دارن.

مقاله در رابطه: هفت ترفند واسه بازاریابی با نظرات مشتریان

۳٫ ویدیوهای خود رو کوتاه و جذاب نگه دارین

ویدئوهای طولانی بعضی وقتاً خسته کننده می شن. هم اینکه طولانی بودن ویدیوها در بیشتر موارد با محتوای اسپم برابر شناخته می شن. تلاش کنین ویدئوهای خود رو کوتاه ، کوتاه و به درد بخور نشر کنین تا در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات ممکن رو ارائه کرده باشین. واسه ویدیوهای زنده ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کافیه. افراد موفق در این مورد هم به این موضوع اشاره کردن. به گفته این افراد، از زمان در دسترس فقط واسه انتقال اطلاعاتی که نیاز به گفتنه استفاده کنین و از صحبت درباره مسائل فرعی و بی اهمیت دوری کنین.

اسپم

عکس زیر مربوط به یافته های ثبت شده از کارکرد کاربران در بازدید ویدئوهای کوتاه، معمولی و بلند در میدون بازاریابی ویدیویی و دیجیتالیه. همونطور که پیداست، ویدئوهای کوتاه تر به مراتب بیشتر از ویدئوهای بلند مشاهده شدن.

دیجیتال

۴٫ در مورد پلتفرمای ویدیویی نگران نباشین

با اینکه ده ها پلتفرم ویدئویی و روشای جورواجور واسه ایجاد رابطه ویدئویی با مخاطبین هست و انتخاب گزینه های درست از بین اونا مهمه، اما خودتون رو درگیر این ماجرا نکنین. شما می تونین پلتفرم اختصاصی خود رو در سایت یا وبلاگ خود بسازین. در این راه، به کار گیری شبکه های اجتماعی شدیدا پیشنهاد می شه. اما تلاش کنین سایت خود رو منبع اصلی بذارین و از دیگر وسیله ها و شبکه ها به خاطر ایجاد کانال به منبع اصلی بهره مند شید.

۵٫ واسه جذب مخاطبین خاص و هدف دار کار کنین

به جای اینکه به دنبال انتشار هر چی بیشتر ویدیو در شبکه ها و رسانه ها و انجمنای غیر تخصصی باشین تا فقط تعداد بازدید و نمایشای ویدئوهایتان رو زیاد کنین، وقت خود رو صرف پیدا کردن مخاطبین خاص کنین. تمرکز خود رو روی ایجاد یه شبکه بذارین که در اون کاربران هوشمند هستن و اجناس و ویدئوهای شما رو هوشمندانه و هدف دار بازنشر می کنن. این کاربران و مخاطبین بیشتر جزو کاربرانی هستن که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریایی ثابت رو دارن. پس مطمئن شید که زمان خود رو واسه جذب این افراد صرف می کنین.
این روش ها و نکات، خلاصه ای از اقدامات اولیه واسه راه اندازی یه بازاریابی ویدیوییه. ً این روش ها همه نکات رو شامل نمیشن اما واسه شروع راهنماییای با ارزشی حساب می شن.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۵ نکته واسه ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت واسه تازه کارا