هنرنمایی مرسدس بنز با نسل جدید موتورهای AMG؛ سری ۵۳ تلفیق قدرت و عملکرد

یکی از اصلی ترین مشخصه های نسل جدید مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۱۹ عرضه پیشرانه جدید هیبریدی واسه این خودروه. موتور جدید این خودرو یه نمونه ۶ سیلندر خطی با حجم ۳ لیتر و مجهز به توربوشارژره و از فناوری جدیدی با نام EQ Boost بهره منده.

در این فناوری جدید از یه موتور الکتریکی در پیشرانه خودرو استفاده شده که می تونه قدرت یهویی رو در زمان شروع حرکت واسه خودرو جفت و جور کنه که به بهتر شدن شتاب گیری خودرو کمک می کنه. نیروی لازم این سیستم هم از سیستم برق ۴۸ ولتی اتومبیل تامین می شه.

این فناوری قبلا هم در نسخه اروپایی مرسدس بنز S500 عرضه شده بود و کارایی نرم و قدرت بالای خود رو اثبات کرده. با این وجود مرسدس بنز به نسخه قدرتمندتری از این سیستم فکر می کرده و حالا اونو روی مدلای جدید AMG که با کد AMG 53 به بازار میان میبینیم.

مدلایی که با کد AMG 53 وارد بازار می شن مدلای جدید CLS، مرسدس E کلاس کوپه و E کلاس کانورتیبل هستن. این مدلا که از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می شن همه از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی بهره مند هستن که اندازه فشار بوست تولیدی به وسیله توربوشارژراشون هم زیاد شده تا تماشاگر قدرت خروجی بیشتری از این مدلا باشیم.

مدل استاندارد CLS450 توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور رو داره و موتور برقی اونم می تونه ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور رو تولید کنه.

اما مدل CLS53 توانایی تولید ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور رو داره اما قدرت الکتروموتور اون نسبت به قبل تغییری نکرده و با CLS450 یه جوره. مرسدس اعلام کرده که مدل CLS53 می تونه شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴٫۴ ثانیه رو به ثبت برسونه.

واسه مدل E کلاس هم تماشاگر افزایش قدرت زیادی هستیم طوری که واسه مقایسه باید بدونین که مدل استاندارد E400 می تونه ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ نیوتن متر گشتاور رو تولید کنه. ضمن اینکه این موتور جدید حتی از موتور ۳۹۶ اسب بخاری مدل AMG E43 هم قوی تره.

یه نکته رو هم در مورد مرسدس E کلاس جدید باید یادآوری کنیم و اینکه واسه اولین باره که تماشاگر عرضه نسخه ای از مدل E کلاس کوپه و کابریولت با برند AMG هستیم. این مورد نشون میده که AMG به شکل جدی در حال گسترش تنوع اجناس خوده.

همه مدلای AMG 53 از گیربکس ۹ سرعته  خودکار بهره مند هستن که از نوع دوبل کلاچه و نیروی موتور رو با به کار گیری سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز با نام ۴Matic+ به هر چهارچرخ خودرو انتقال میده.

این سیستم هم اینکه واسه کاهش مصرف سوخت می تونه همه نیرو رو به چرخای عقب هم منتقل کنه اما بدیش اینه بر خلاف بی ام و M5 جدید دارای حالت مخصوص دریفت نیس.

مدلای دارای کد AMG 53 به تکنولوژیای جدید کمکی رانندگی هم مجهز هستن که بیشتر اونا از پرچمدار اجناس مرسدس بنز یعنی مدل S کلاس به عاریت گرفته شدن.

این سیستمای شامل سیستم فعال کمکی ترمز، سیستم فعال کمکی فرمون، سیستم فعال کمکی محدود کننده سرعت، کروز کنترل هوشمند فعال و بسیاری موارد دیگه هستن.

هم اینکه همه مدلای AMG 53 از سیستم تعلیق بادی بهره مند هستن که دارای حالتای جور واجور کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاسه. حالتای جور واجور سیستم تعلیق رو با به کار گیری جوی استیک مخصوص تنظیم حالات رانندگی که با نام Dynamic Select شناخته می شه میشه تنظیم کرد.

در بخش ظاهری مدلای AMG 53 هم باید به طراحی جدید سپر جلو و جلوپنجره با دو تیغه کرومی اشاره کرد که از این نظر باید گفت AMG ظاهر این مدلا رو مثل مدلای ۸ سیلندر کرده. در بخش عقبی خودرو هم باید به خروجیای اگزوز چهارتایی دایره ای شکل اشاره کرد.

مرسدس بنز اعلام کرده که مدل S کلاس رو با کد AMG 53 تولید نمیکنه اما میشه حدس زد که در آینده همه مدلایی که با موتور ۶ سیلندر در بازار هستن در کد AMG 53 هم تولید می شن.

در آخر می تونین تصاویر مرسدس کد AMG 53 رو که در نمایشگاه خودروی دیترویت هم رونمایی شده بودن رو در گالری تصاویر ببینین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *