قبل خوردن صبحانه چه کنیم؟

فعالیتای صبحگاهی افراد موفق

همه کسائیکه تونسته ان به موفقیتای خیره کننده کاری دست پیدا کنن، به این نتیجه رسیدن که باید ساعات اولیه روزشون رو وقف فعالیتایی کنن که واسه خودشون بالاترین درجه اولویت رو داره چون بدون این دست اون دست کردن با شروع روز درگیر اولویتای بقیه می شن.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ علم از این استرتژی پشتیبانی می کنه. در آخرین نتیجه کار پروفسور روی باوم مایستر (Roy Baumeister)، استاد دانشگاه فلوریدا، می بینیم که اراده مثل عضله ایه که اگه زیاد استفاده بشه دچار خستگی می شه. به همون اندازه که افراد هنگام عصر احتمال بیشتری واسه شکستن رژیمای غذایی خود دارن، کنترل نفس و ضعف اراده کردن هم در آخر روز ضعیف تر می شه. از طرف دیگه، صبحای زود قدرت اراده بالاتر بوده، افراد خوش بین تر بوده و واسه مقابله با کارای رقابت انگیز آمادگی بیشتری دارن.

دوست دارین بدونین که کارفرمایان و مدیران بزرگ درست بعد از بیدار شدن از خواب چه می کنن؟ در زیر به ۱۲ مورد از فعالیتهای صبحگاهی اونا می پردازیم.

۱. صبح زود بیدار می شن.

افراد موفق می دونن که زمان یکی از باارزش ترین داراییای انسانه. و بااینکه بیشتر وقت اونا وقتی به سر کار می رسن، با تلفنا، میتینگا و بحرانای یهویی سپری می شه، ساعتای اول روز دیگه تحتِ کنترل خودشونه. واسه همینه که خیلی از اونا قبل از طلوع خورشید بیدار می شن و تا می تونن این وقتی که در کنترل خودشونه رو طولانی تر می کنن.

در تحقیقی که روی ۲۰ مدیر انجام شد، ۹۰ درصد از اونا عنوان کردن که قبل از ۶ صبح از خواب بیدار می شن. مثلا، ایندرا نویی مدیر PepsiCo صبحا ساعت ۴ از خواب بیدار می شه و هیچوقت دیرتر از ساعت ۷ صبح سر کار نمی رسه.

نکته مهم اینکه اونایی می تونن روزای کارامدتری داشته باشن که زودتر بیدار شن.

۲. قبل اینکه برنامه کاری روزانه به سراغشون بیاد، ورزش می کنن.

مهمترین فعالیت صبحگاهی افراد قوی ورزشه، چه ورزش کردن در خونه و چه رفتن به باشگاه ورزشی. اورسلا برنز، مدیرعامل Xerox، یه ورزش یه ساعته واسه خود تنظیم می کنه که ساعت ۶ صبح شروع می شه. از طرف دیگه استیو مورفی مدیرعامل Christies از صبحای خود واسه استفاده می کنه.

باید بدونین که این افراد، آدمایی بسیار پرمشغله هستن، پس اگه واسه ورزش کردن وقت می ذارن به این معنیه که خیلی مهمه.

جدا از اینکه ورزش کردن در صبح باعث می شه عصرها واسه این کار وقت کم نیارین، یه ورزش صبحگاهی به کاهش استرس روز هم کمک کرده، با تاثیر رژیمای غذایی پرکالری و چربی مقابله کرده و کیفیت خواب رو هم تقویت می کنه.

۳. روی یه پروژه کاری بسیار مهم کار می کنن.

ساعات آروم صبح وقتی ایدآل واسه دقیق شدن و فوکوس کردن روی پروژه های مهم کاری هستن، بدون اینکه کسی حواسشون رو پرت کنه. گذروندن این وقت در اول روز باعث می شه قبل اینکه بقیه (بچه ها، کارمندان یا رئیس) توجه و تمرکزتون رو برهم بزنن، با جمع کردن حواس بیشتر کار کنین.

دبی مویسیچین، که استراتژیست تجاریه و در روز باید با میتینگا و تماسای پشت سر هم دست و پنجه نرم کنه، میگه با این وضعیت قادر نبوده هیچ کار مفیدی رو پیش ببره و به خاطر همین صبحای زود خود رو واسه رسیدگی به پروژه های خود اختصاص داده و هر روز خود رو روی یه پروژه مهم می گذرونه.

۴. روی یه پروژه شخصی مهم کار می کنن.

وقتی کل روز مجبور باشین در جلسات جور واجور کاری شرکت کنین و شب که به خونه میاید با وجود خستگی و گرسنگی تازه باید ببینین که واسه شام باید چه کنین، نوشتن رمان یا انجام یه کار هنری خیلی دور از ذهن به نظر می رسه. واسه همینه که خیلی از افراد موفق، ساعات ابتدایی روز خود رو واسه کار کردن روی پروژه های شخصی خود، کارایی که دوست دارن و از انجام اون حال می کنن، استفاده می کنن.

شارلوت واکر، معلم تاریخ، میگه که ساعات بین ۶ تا ۹ صبح خود رو روی نوشتن کتابی درمورد سیاستای مذهبی غرب افریقا می گذرونه. قبل اینکه با مسئولیتای تدریس روزانه مشغول شه، فرصت داره که مقالات جور واجور رو مطالعه کرده و چندین صفحه به کتاب خود اضافه کنه.

۵. اوقاتی خوب رو با خونواده شون می گذرونن.

خیلیا ممکنه شام رو از برنامه غذاییشان حذف کرده باشن و به خاطر همین افراد موفق از صبحا واسه وقت گذروندن با خونواده، چه با خوندن داستان واسه بچه هاشون باشه یا کمک به درست کردن یه صبحونه عالی، می گذرونن.

جودی روزنتال، برنامه ریز مالی در نیویورک، صبحا بهترین وقتیه که با دخترش می گذرونه. در این زمان به اون کمک می کنه لباسش رو بپوشد، تختش رو مرتب کنه، و خیلی وقتا هم با هم نقاشی می کشن. بعد با هم صبحونه رو آماده کرده و می شینن و موقع خوردن صبحونه با هم گپ میزنن. واسه اون این ۴۵ دقیقه صبحگاهی ارزشمندترین ساعات روز هستن.

۶. با همسرشون رابطه برقرار می کنن.

بخاطر اینکه شبا بخاطر مشغله اون روز حسابی خسته هستن و وقت زیادی هم باید صرف آماده سازی شام و دیدن تلویزیون کنن، رابطه با همسراشون رو واسه صبح می ذارن.

چی بهتر از یه رابطه جنسی بعد از بیدار شدن می تونه به شما واسه کل روز انرژی دهد؟ از این گذشته، داشتن رابطه جنسی منظم شما رو باهوش تر کرده، درآمدتون رو بالاتر برده و کالری سوزی هم می کنه.

خیلی از افراد موفق حتی اگه رابطه جنسی هم با همسرشون برقرار نکنن، صبحا واسه حرف زدن با اونا وقت می ذارن. مثلا، مدیرعامل BlackRock هر روز صبح با همسرش به پیاده روی رفته و از این زمان واسه صحبت کردن با هم درمورد زندگی، مسائل مالی، امور خونه و برنامه های هفته پیش رو استفاده می کنن.

۷. قرار ملاقات هاشون رو واسه صبحونه تنظیم می کنن.

مخصوصاً اگه بخواین شام رو به خونه برگردین، صبحا وقتی عالی واسه وقت ملاقاته. علاوه براین، گذاشتن این قرار ملاقاتا واسه صبحونه بسیار بهتر از ناهارهای پرمشغله س.

کریستوفر کالوین، وکیل پایه یه نیویورکی، چهارشنبهای خود رو به این مسئله اختصاص داده و روزای دیگه به پیاده روی میره.

۸. واسه پاک کردن ذهنشون مدیتیشن می کنن.

آدمای موفق همون قدر که از خودشون توقع دارن از بقیه هم توقع دارن. به خاطر همین قطع رابطه با برنامه کاری روزانه شون و آروم کردن ذهنشون کار بسیار سختیه. اونا قبل اینکه از خونه بیرون برن، خودشون رو وقف یه تمرین الهی مثل مدیتیشن یا نماز می کنن تا بتونن خودشون رو واسه مشغله های اون روز متمرکز کنن.

مانیشا تاکور، مدیر شرکت MoneyZen wealth Management، واسه پاک کردن ذهن خود از مدیتیشن استفاده می کنه. اون دو جلسه ۲۰ دقیقه ای در روز رو صرف اینکار می کنه، یکی قبل از صبحونه و دیگری شبا قبل از خواب. اون در این تمرین روی تنفس خود تمرکز کرده و شعاری رو تو ذهن خود تکرار می کنه.

۹. چیزایی که بخاطر اون شکرگزار هستن رو یادداشت می کنن.

بیان قدرشناسی یه راه خوب دیگه واسه متمرکز کردن خودتون و ایجاد دیدگاهی عالی واسه خود قبل از رفتن به محل کاره. نوشتن آدما، جاها و فرصتایی که واسه اون شکرگزار هستین، فقط چند دقیقه از وقتتون رو میگیره اما تغییری فوق العاده در راه و روش شما نسبت به زندگی بوجود میاره.

وندی کای، دکتر داروشناس، میگه که وقتی از صبحای خود رو صرف بیان قدرشناسی، درخواست راهنمایی و الهام گرفتن می کنه. بعد وقتی سر کار می رسه، دیدی شفاف پیدا کرده.

۱۰. برنامه ریزی روزانه شون رو انجام میدن.

برنامه ریزی از قبل واسه روز، هفته یا ماه وسیله مدیریت وقتی بسیار عالیه که باعث می شه روال کارا از دستتون خارج نشه. به کار گیری صبحا واسه فکر کردن از بالا به زندگیتون به شما کمک می کنه بتونین اولویت بندی تون رو راحت تر انجام داده و خط سیر زندگیتون رو مشخص کنین.

کریستین گالیب، مدیر بانک هر روز ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می شه. در روزای هفته اول ورزش می کنه، کمی کتاب می خواند و بعد قبل از درست کردن صبحونه کارای اون روزش رو مرور می کنه. اون میگه این برنامه ریزی صبحگاهی باعث می شه کنترل بهتری روی روز خود داشته باشه.

۱۱. ایمیل هاشون رو چک می کنن.

بااینکه متخصصین مدیریت زمان باور دارن تا می تونین باید بررسی ایمیل رو کنار بذارین، اما خیلی از افراد موفق روزشون رو با بررسی ایمیل هاشون شروع می کنن. خیلی سریع صندوق ایمیلای رسیده شون رو نگاه می کنن تا ببینن ایمیل مهمی گرفتن که نیاز به جواب فوری داشته باشه یا خیر و ایمیلای مهمی که نیاز به باز بودن فکر داره رو در اون زمان می فرستند.

مثلا، گرتچن رابین، نویسنده کتاب “The Happiness Project”، هر روز ساعت ۶ از خواب بیدار می شه، درحالیکه خونواده اش ساعت ۷ از خواب بیدار می شن. اون از این یه ساعت واسه بررسی ایمیل هاش، برنامه ریزی واسه اون روز و خوندن روزنامه و سایتای خبری استفاده می کنه. انجام این کارا در ساعات اول روز به اون امکان میده بهتر تمرکز کنه و بتونه بهتر از پس کارای سخت تر اون روز بربیاد.

۱۲. اخبار روز رو می خونن.

افراد موفق، چه از راه خوندن روزنامه باشه و چه بررسی وبلاگا و سایتای خبری، عادت دارن قبل از صبحونه از اخبار روز باخبر شن.

مثلا، ریاست شرکت GE، جف ایملت، روزش رو با کمی دویدن شروع کرده و بعد کمی روزنامه خونده و VNBC تماشا می کنه. دیوید راشف رئیس Virgin America هم از صبحای خود واسه گوش دادن به خبر ورزشی و خوندن روزنامه استفاده می کنه.

این باعث می شه که وقتی سر کار رسیدن، عالی از اتفاقاتی که در جهان می گذره باخبر باشن.

صبحونه چه بخوریم؟

صبحونه چه بخوریم؟

صبحونه مردمون