شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ

تا چند ماه قبل همه حدس می زدن که شاید با نسخه ای جدید از Hellcat طرف هستن اما کمتر کسی فکرش رو می کرد که دوج قصد عرضه یه خودرو سریعتر از مدل ۷۰۷ اسب بخاری فعلی رو داشته باشه، اما مدیران این شرکت دست از تلاش بر نداشتن و حالا محصول جدید دوج که Demon اسمشه توان تولید ۸۰۸ اسب بخار قدرت با بنزین معمولی رو داره و به شکل تعجب انگیز قوی و سریع به نظر می رسه.

فرض کنین پشت فرمون این شیطان برخاسته از آمریکا با لاستیکای کوچیک جلو و لاستیکای مخصوص درگ عقب، ساعت ۸:۳۴ دقیقه بعد از ظهر در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بنزین با اکتان ۱۰۰ نشسته اید.

سوئیچ رو در جای خود قرار می دید و موتور استارت میزنه غرش اولیه قویترین V8 دنیا، لرزه بر تنتون میندازه.

روی خط استات پیست می رید و از اینجا به بعد خودرو وظایف خود رو انجام می ده. دیفرانسیل روی بهترین حالت قفل می شن و خودرو شروع به تیکاف درجا می کنه تا وقتی که دمای لاستیکای ۳۰۰ درجه سانتیگراد برسه (این دما بیشترین اندازه چسبندگی بین لاستیک و زمین رو جفت و جور می کنه) حالا اماده شلیک هستین.

چراغ سبز می شه و ۸۴۰ اسب بخار و ۷۱۷ نیوتن بر متر گشتاور شما رو به جلو شلیک می کنه. هنگام استارت چرخای جلو بلند می شن و در همون لحظه بیشترین اندازه فشار جی که تو یه خودرو تولید کارخانه حس می شه رو حس می کنین، در عرض یه ثانیه به سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت و پس از گذشت ۲٫۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسید.

لحظاتی بعد رکورد غولایی مثل بوگاتی و مک لارن رو به آسونی کامل شکسته اید.

چند ماه قبل دوج یه دمون در اختیارمون قرار داد تا ثابت کنه ادعایش دروغ نیس.

این خودرو ۹ مرتبه تست شد و ثابت کرد که دوج بلوف نزده س. اما دوج داغ خرید این خودرو رو به دل مشتریان اروپایی و آسیایی خود گذاشت.

چون که تنها ۳۰۰۰ دستگاه واسه خود آمریکا و فقط ۳۰۰ دستگاه واسه مشتریان کانادایی در نظر گرفته شده. دست کم قیمت در نظر گرفته شده واسه این خودرو ۸۷۷۹۰ دلاره که در مقابل کارکرد عجیب اون پول خیلی زیادی نیس.

در واقع مشتریان محتاج اینم هستن که با پرداخت یه دلار پک Demon رو هم بخرن. این پک شامل لاستیکای عقب و جلو مخصوص درگ، فیلترای مخصوص، قطعات آیرودینامیکی تکمیلی، ست تعمیرات تایرهای باریک جلو و موارد مسابقه ای دیگری می شه که واسه به کار گیری دمون روی پیست مسابقه اجباری به نظر می رسن.

تیم طراحی دمون تونسته ان نسبت به Hellcat اونو ۲۰۰ پوند (برابر حدود ۱۰۰ کیلوگرم) سبک تر کنن، درون پک دمون صندلی کمک راننده و سرنشین عقب به همراه سیستم صوتی هم هست که بیشتر از یه دلار قیمت داره.

یادگیری این که شما چیجوری در مقابل یه بوگاتی پیروز شید کار خیلی راحته و خیلی راحت می تونین Demon رو تبدیل به یه قاتل کنین. اما دسترسی به transbrake واسه کنترل اندازه گشتاور مقداری رقابت آمیز میشه.

(قبل از انجام این کارا اخطار می دیم حواستون به قرار گرفتن جای سرتون باشه.) واسه انجام این کار اول خودرو رو در حالت درگ قرار داده و با پای چپ پدال ترمز رو فشار می دیم. حالا هر دو پدال تعویض دنده رو نگه داشته و با پای دیگه خود دور موتور رو به ارامی بالا می بریم (تا جایی که بهترین اندازه دور واسه شروع لازمه) وقتی که به کمترین حد ممکن دور موتور لازم رسیدید یکی از پدالا بعد ترمز رو رها می کنیم ( خودرو در حالت وایس تاده خود باقی می مونه در حالی که دور موتور رو ثابت نگه داشته ایم) حالا پدال اخر رو هم رها می کنیم. حالا خودرو به جلو شلیک می شه. بازم تاکید می کنیم مراقب سر خود باشین.

باید اعتراف کنیم که برداشتن پا از روی ترمز و نگه داشتن ان با یه پدال تعویض دنده اونم واسه خودرویی که سیستم تعلیقش روی حالت درگ قرار داده شده و دور بالای موتوری با اون توان واقعا ترسناکه، در واقع ترس از انجام نشدن درست کارا و لانچ یهویی دارین.

موقع شتاب گیری چرخای جلو از زمین جدا می شن؟

فکر می کردیم که می تونیم مثل عکسایی که منتشر شده این کار رو بکنیم اما خیر، موفق به انجامش نشدیم. اما اتفاقات به اندازه ای سریع اتفاق می افته که جای هیچ اشتباهی ندارین.

مهمترین صدایی که در شروع حرکت به گوش می رسه صدای لاستیکای مخصوص درگ عقبه که به دنبال چسبندگی می گردن. اونقدر فشار و قدرت به چرخای عقب وارد می شه که حتی لاستیکای ردیال مخصوص درگ و زمین صاف و VHT پیست هم توان ایجاد چسبندگی لازم رو ندارن. هماهنگی و زمان بندی مهم ترین عنصر هنگام رانندگی با Demonه. اما بعد از صدای لاستیکا این صدای سوپر شارژ هاست که فضا رو پر می کنن. اما در آخر بعد از گذر از خط پایان تنها صدایی که به گوش میرسه صدای فریادای راننده از شدت هیجانه که دوست نداره پای خود رو روی پدال برداره. 

بازم تاکید می کنیم که از سمت دوج اجازه نداشتیم تا تایمرای پیست رو روشن کنیم اما، طبق گفته های برنامه دودج Performance ما به رکورد ۱۱ ثانیه دقیق رسیدیم.

لازمه اشاره کنیم که خودروی که در اختیار داشتیم صندلی با گرم کن به صورت آپشن، فرمون تلسکوپی و floor/trunk mats داشت که باعث زیاد شدن وزن اون نسبت به نسخه های ساده تر شده بود. ما با یه صندلی تونستیم به رکورد ۱۰٫۵ ثانیه ای برسیم. هم اینکه شرایط هوایی که ما در ان Demon رو تست کردیم با شرایط هوایی که دوج، Demon رو تست کرد متفاوت بوده.

می تونین در مقابل رقبا شرط بندی کنین، این خودرو جوری سریعه که از پس همه خودروای استوک شهری بر بیاد.

درسته که گفتیم شرایط اب و هوایی در رکورد دوج دمون تاثیر گذارن اما شرایط اب و هوایی همه چیز نیس و نتیجه تا حدی زیادی هم به مهارت رانندگی شما بستگی داره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *