داشتن محتوای متفاوت در نسخه موبایل

از نظر تکنیکی می تونین محتوای به طور کامل متفاوتی در نسخه موبایل سایتتون داشته باشین

موبایل

گری ایلیز از گوگل تایید می کنه که گوگل واقعا واسه رتبه دادن به نسخه موبایل سایت، به نسخه دسکتاپ اون نگاه می کنه. در سئو مبحثی به نام مخفی سازی هست. در این مبحث، موتور جستجو چیزی رو نشون میده که با چیزی که کاربران می بینن فرق داره. در گذشته از این مبحث کاربرده های زیادی می شد، مثلا واسه کاربران محتوای بزرگسالان رو نمایان می ساختن اما موتور جستجوی گوگل محتوای مناسبی واسه تموم سنین نشون می داد. گری ایلیز تایید کرد که گوگل واسه خیلی از عوامل ملاک واسه رنک و درجه دادن، به نسخه دسکتاپ یه صفحه نگاه می کنه. پس از دید فنی اگه شما URL یه با محتوایی در مورد” آلیس در سرزمین عجایب ” آماده کنین اما تصمیم بگیرین که محتوای نسخه گوشی همراه رو با موضوع ” پرداخت قرض ” انتخاب کنین، گوگل با همون روشی که به نسخه دسکتاپ شما رتبه بندی کرده، به نسخه موبایلتان رتبه میده.

یعنی موضوع اونو هم همون آلیس در سرزمین عجایب می دونه. ایلیز توضیح داد که گوگل تیم اسپمی تشکیل داده تا جستجو کنه که این کار شدنیه و اتفاق میفته و بسیار حیرت زده شد که دید اتفاق نمی افته. اون گفت که گوگل کل سال رو صرف تحقیق در این باره کرده و متوجه نشده که صاحبان سایتها این کار رو کردن. اون گفت این نشون دهنده این نیس که گوگل نمی تونه واسه وب مسترهایی که این راه رو می رن کارایی بکنه. گوگل می تونه اقدامات دستی و جرایم لازم رو به موقع اجرا کنه، اما هنوز احتیاجی در این مورد ندیده. این دلیل شد واسه گوگل تا شاخصی جدا واسه موبایل درست کنه و شاخصهای اونو با دسکتاپ تقسیم نکنه.

اسپم

ایلیز گفت گوگل در حال آزمایش این مسئله س اما مطمئن نیس که تا آخر هم بتونه شاخصی جدا واسه موبایل بسازه. جنبه های مثبت و منفی در اون هستش اما الان اندازه خیلی از سیگنالهایی که در نسخه موبایل سایتتون مشاهده می کنین از دسکتاپ هستن. این سیگنالها شامل محتوا، سرعت و لینکهای صفحه و همه عوامل به جز تجربیات کاربر موبایل می شه. ایلیز گفت عامل بعدی که به شاخصهای نسخه مخصوص موبایل اضافه می شه، شاید تبلیغات درون سایت به عنوان یه عامل منفی میشه و بعد از اون مقایسه سرعت نسخه دسکتاپ با موبایل میشه.

تاریخ خبر : ۱-۴-۹۴

منبع : Searchengineland