جایگزینی گوگل آنالیتیکس – معرفی و مقایسه چند سرویس

جایگزینی گوگل آنالیتیکس – معرفی و مقایسه چند سرویس

تحلیل و بررسی سایت به وسیله خاص خود نیازمنده تا داده هایی که در اختیار شما قرار میگیره، از ارزش خوبی هم بهره مند باشن. استفاده یه وسیله خوب هم خود بخشی از موفقیت در بخش دیجیتال مارکتینگ هستش. گوگل در بیشتر زمینه ها فعالیت می کنه که مطمئنا میشه اونو شرکتی بزرگ و استثنائی در بیشتر زمینه ها هم دونست. سرویس گوگل آنالیتیکس از معروف ترین وسیله بررسی یه سایت شناخته می شه. درسته که سرویس گوگل یکی از بهترین هاست، اما محدودیتای اعمال شده به روی اون، دسترسی کاربران ایرونی با مشکل همراه س و این سرویس در ایران تحریم شده، در ادامه ابزارهایی رو واسه جایگزینی گوگل آنالیتیکس معرفی می کنیم

دیجیتال

از طرفی به طور کامل مشخصه که گوگل تنها ارائه دهنده وسیله بررسی و تحلیل یه سایت نیس، به خاطر همین تصمیم به معرفی چند سرویس دیگه که بتونن جایگزینی گوگل آنالیتیکس رو بکننن گرفتیم.

سرویسای جور واجور با دریافت هزینه های ماهیانه و هرساله نسبت به سرویس دهی اقدام می کنن اما سرویسایی این وسط وجود دارن که این خدمات رو به رایگان در اختیار شما بذارن. ما اولویت رو بر رایگان بودن وسیله گذاشتیم چون امکان رد و بدل کردن راحت پول به صورت آنلاین معمولاً با سرویسای خارجی کمی سختی به دنبال داره.

وسایل تحلیل و بررسی سایت واسه جایگزینی گوگل آنالیتیکس

در ادامه چند نمونه از وسایل تحلیل و بررسی سایت در اختیار شماس که به دلخواه می تونین یه نمونه رو انتخاب کنین.

  • سرویس

به کوتاه از اون با نام OWA یاد می کنن که ابزاری متن باز(open source) هستش. این وسیله از راه جاوا اسکریپت، پی اچ پی یا REST امکان موشکافی ترافیکی سایت رو واسه شما جفت و جور می کنه. رابط کاربری این سرویس مشابه با سرویس آنالیتیکس گوگله و با کمی زمان گذاشتن خیلی راحت می تونین به تموم بخشای این سرویس تسلط پیدا کنین.

این مطلب را هم بخوانید :
قیمت تبلت/۳۰ فروردین

موشکافی

ویژگیای خوب این سرویس بدین صورته:

  • بدون هزینه و رایگان
  • دارای افزونه واسه سیستم مدیریت محتوای وردپرس
  • دارای توانایی ردیابی کلیکا و حرکات ماوس کاربران
  • امکان شخصی سازی و سفارشی کردن گزارشات

  • سرویس

Piwik به ثبت ریزترین جزئیات فعالیت کاربران می پردازه و اطلاعات رو در اختیار وب مسترها قرار میده. همین نکته این سرویس رو یکی از پرکاربردترینای این زمینه تبدیل کرده. یکی از خوبیای این سرویس مشابه بودن امکاناتش با آنالیتیکس گوگله. یه فرق بزرگ که در اون هست اینه که فقط در صورتی قادر به به کار گیری Piwik هستین که اونو روی سرور خودتون سوار کرده باشین. مشکل سرویس Piwik و خیلی از سرویسای مشابه اون در بحث AdSense و AdWordsه. بدیش اینه به جز آنالیتیکس گوگل، دیگه سیستمای مشابه همکاری خوبی با این دو ندارن که خود باعث ایجاد بعضی مشکلات واسه وبسمتران حرفه ایه.

مشکلات

با همه اینا، پشتیبانی از زبون فارسی در Piwik یه مزیت بزرگ در ایران هستش.

  • سرویس

نقطه قوت این وسیله در ساده بودن کار با اون هستش. کمی جستوجو و گشت و گذار در منوهایش خیلی سریعً منتهی به یادگیری شما و دریافت داده های مورد نیازتون می شه. ظاهر ساده اش، امکانات کمی رو هم در برخواهد داشت، البته در نسخه پرو با پرداخت هزینه امکانات بیشتر هم در اختیار کاربران قرار میگیره. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این سرویس واسه وب سایتایی با سه هزار بازدید روزانه واسه هر صفحه مجانیه.

این مطلب را هم بخوانید :
قانون جذب چیست؟

مطمئنا سرویسای زیادی دیگری هم در سطح وب وجود دارن که در تحلیل داده ها امکانات خوب و شاید خاص خود رو ارائه بدن، اما با هزینه کم سرویسای نامبرده کارکرد خوبی رو دارن و اطلاعات آماری خوبی رو از فعالیت بازدیدکنندگان به شما میدن. تحلیل و بررسی این داده ها رو جدی بگیرین، پس از کمی زمان خودتون متوجه رشد و موفقیت کسب وکارتون میشین.

قسمت قبل: تحلیل و بررسی سایت چه اهمیتی داره؟
قسمت بعد: اصطلاحات پر کاربرد در بررسی سایت(به زودی)