منبع: www.indexmundi.com همان طور که مشخص است تعداد کاربران اینترنت در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ رشد قابل توجهی( بیش از چهار برابر افزایش) را نشان می دهد و همچنین تعداد مشترکین تلفن همراه نیز رشد بسیار چشمگیری( تقریبا هشت برابر افزایش) داشته اند. بدین صورت آمار و ارقام ایران نیز نشان از افزایش تعداد کاربران اینترنتی و مشترکین موبایل در طی این سال ها دارد که می تواند بازار خوبی را برای توسعه فناوری های نوین مبتنی بر اینترنت و تلفن همراه در پی داشته باشد و یکی از این موارد بانکداری موبایلی است که می تواند بسیاری از نیاز های مشتریان را با هزینه کمتر، سرعت و سهولت بیشتر فراهم آورد و موجبات رضایت مشتریان و سودآوری بیشتر را بری بانک ها فراهم آورد. بر اساس آخرین آماری که از سوی مرکز توسعه مدیریت اینترنت منتشر شده در پایان سال ۱۳۹۰ ، ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۴۳ درصد است. نکته قابل توجه در این آمار استفاده ۱۲ میلیون نفر ازکاربران اینترنت از ایترنت موبایل ( جی پی آر اس ) است که ضریب نفوذ این شیوه دسترسی را معادل ۱۸٫۸۵ درصد کرده و آن را به محبوب ترین روش دسترسی کاربران ایرانی تبدیل کرده است (matma, 1390). همچنین درجدول شماره ۲، آمار هایی از کاربران تلفنبانک و بانکداری موبایلی بانک کشاورزی در ۷ ماهه اول سال ۱۳۹۱، ارائه شده است: جدول ۲٫۱ : آمار کاربران تلفن بانک و بانکداری موبایلی کشاورزی
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.