بازگشت شوالیه؛ تولید مجدد مدل افسانه ای D-Typerace توسط جگوار

جگوار تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو رو میسازه. خریداران این خودروا باید از بین مدلای Shortnose یا Longnose یکی رو انتخاب کنن.

جگوار می خواد خودروی افسانه ای D-Typerace رو به عنوان یکی از جدیدترین اجناس خاص شرکت خود هم جهت با زنده کردن خودروای سنتی باز تولید و راهی بازار کنه.

اولین نمونه نسخه باز تولید شده این خودرو در هفتمین روز ماه فوریه سال میلادی جاری در سالن Retromobile پاریس و درزمان همایش خودروای سنتی رونمایی می شه.

D-Type در اواخر دهه ۵۰ میلادی به عنوان یکی از مهم ترین اتومبیلای مسابقه ای میشناختنش. از جمله پیروزیای پشت سر هم این خودرو میشه به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سالای ۱۹۵۵، ۱۹۵۶و ۱۹۵۷اشاره کرد.

در اون زمان جگوار میخواس که ۱۰۰ دستگاه از این خودرو رو تولید کرده و راهی بازار کنه اما طبق دلایلی تولید اون در سال ۱۹۵۶ با ۷۵ نمونه تموم شد. حالا این شرکت هم جهت با تکمیل طرح اصلی، می خواد که تنها ۲۵ دستگاه از D-Type رو تولید کرده تا در کل ۱۰۰ نمونه رو به دست مشتریان خود رسونده باشه.

۱۹۵۰s D-Type

می گن خریداران این وسیله نقلیه می تونن یکی از مدلای Longnose (دماغه بلند) و یا Shortnose (دماغه کوتاه) رو انتخاب کنن. همونطور که از نام اونا مشخصه در مدل دماغه بلند، موتور خودرو در قسمت جلویی و در مدل دماغه کوتاه موتور خودرو در قسمت پشتی قرار داره. جگوار در سال ۱۹۵۶ مدل دماغه بلند و ۱۹۵۵ مدل دماغه کوتاه رو عرضه کرد.

خریداران هم اینکه می تونن موتور خودروی خود رو هم انتخاب کنن. ناتان ات، مدیر ارتباطات این شرکت در بخش امریکای شمالی در مصاحبه با مجله خبری Motor1 توضیح داده که مشخصات مدل پایانی به طور کامل به تصمیم مشتری بستگی داشته و طبق اون مشخص می شه.

خیلی از مشتریان ما تمایل دارن که یه موتور ۳٫۴ لیتری رو واسه مدل دماغه بلند انتخاب کنن. اما شرکت ما موتور ۳٫۸ لیتری رو هم واسه این مدل در دسترس مشتریان قرار داده.

جگوار قیمت دقیق این خودروا رو مشخص نکرده و مدیران این شرکت می گن هر مدل بسته به مشخصاتی که خریدار اون تعیین می کنه می تونه قیمت متفاوتی داشته باشه.

اما طبق پیش بینیا و توضیحات کلی که این شرکت در اختیار خبرگزاری قرار داده شاید خریداران باید دست کم مبلغی در حدود ۱٫۳۹ میلیون دلار رو در اختیار داشته باشن.

شاید واسه شما باحال باشه که بدونین خودروی D-Type ای که در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۵۶ جایگاه اول رو از اون خود کرد در سال ۲۰۱۶ تو یه حراج با قیمتی در حدود ۲۲ میلیون دلار به فروش رسید. پس به نظر می رسه ۲۵ نمونه ای که جگوار می خواد اونا رو بازتولید کنه نسبت به نمونه های اصلی خیلی خیلی ارزون قیمت تر ان.

یه نمونه از مدل اصلی این خودرو در اختیار یکی از مدیران قبلی فرمول یکه. این مدیر قبلی خودروی سنتی خود رو حتی با قیمتی ۱۲ میلیون دلاری هم نفروخت.

کلا خودروی افسانه ای D-Type به دلیل موفقیتای فوق العاده و کم پیدا بودن و هم اینکه محبوبیت بالا یکی از خاص ترین خودروای دنیای سنتی بوده و بهای بالایی هم داره.

تیم هانینگ مسئول بخش خودروای سنتی جگوار لندروور در بیانیه ای که مربوط به این خودروا بود گفت که ما می خوایم با این فرصت روند موفقیت آمیز مدل D-Type رو ادامه داده و تولید اونو در شهر کولنتری تکمیل کنیم.

تکمیل تولید این خودروا یکی از افتخار آمیز ترین پروژه هاییه که مهندسان ما اونو انجام میدن. ما با امید به اینکه با تولید این ۲۵ نمونه یاد خودروی استثنایی خود رو بیشتر از قبل زنده نگه داریم.

 

تیمی از کارشناسان کارگران جگوار لندروور که در بخش خودروای سنتی این شرکت مشغول به کاراند در ایالت واروک شایر انگلستان هر کدوم از این خودروا رو به صورت دستی و با دقت فراوون تولید می کنن.

این افراد واسه افزایش کیفیت کار خود به طرحای فنی و مهندسی خودروای اصلی و گزارشاتی که از زمان تولید اونا در اختیار جگواره دسترسی دارن . پس به نظر می رسه این ۲۵ نمونه بسیار مثل نمونه های قبلی باشن.

بخش سنتی این شرکت در مورد بازیابی مدلای سنتی جگوار و لندروور بسیار متخصص و فعاله.  این گروه کار خود رو با تولید دوباره شش نمونه از مدل سبک وزن E-type و نه نمونه از مدل XKSS شروع کرد.

از دیگر خودروایی که به وسیله این متخصصین بازنگری و تولید دوباره شده میشه به رنج روور، لندرور سری اول و سری اول جگوار E-Type  اشاره کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *