دانلود پایان نامه درمورد مزایای تجارت الکترونیک و رسانه های اجتماعی

دانلود پایان نامه
مصرف کننده- مصرف کننده (C2C)
مصرف کننده- تجارت (C2B)
مصرف کنندگان
(همان منبع، 91)
2-8-3 مزایای تجارت الکترونیک
هنگام ارزیابی تاثیر تجارت الکترونیک بر سازمان، شناسایی فرصت های مبادلات تجارت الکترونیک برای خریدار (تراکنش های مربوط به فراهم آوردن منابع مورد نیاز برای سازمان از تامین کنندگان) و فروشنده (شامل تراکنش های مربوط به فروش محصولات به مشتریان سازمان) می تواند آموزنده باشد. در جدول 2-2 عمده ترین مزایای تجارت الکترونیک در دو بعد خریدار و فروشنده آمده است:
جدول 2-2: مزایای تجارت الکترونیک
طرف مصرف کننده (خرید) تجارت الکترونیک
طرف تجارت (فروش) تجارت الکترونیک
1-امکان انجام خریدهای کوچک تا بستن قراردادهای کلان و کشوری
2-ارزیابی کالاها و خدمات توسط خریداران
3-اطلاع از نظر بقیه خریداران در مورد کالای مورد نظر توسط خریداران جدید
4-خرید 24 ساعته در تمام روزهای هفته
5-دریافت در زمان خرید محصولاتی همچون نرم افزار، کتابهای الکترونیکی، موسیقی و …
6-مقایسه انواع گوناگون یک کالای خاص در فروشگاه های مختلف تنها به اندازه زمان یک کلیک
7-جستجوی کلیه فروشگاه ها برای یافتن مناسب ترین قیمت پیشنهادی
1-هزینه بسیار پایین راه اندازی فروشگاه های الکتررونیک نسبت به فروشگاه های فیزیکی
2-مطح شدن محصولات یک کشور در سطح جهانی و در نهایت بالا رفتن کیفیت محصولات
3-کاهش موثرتر هزینه های عملیاتی بین عوامل بازرگانی مشتریان و کانال های آن
4-افزایش و درآمد از مشتریان جدید و کانال های جدید همراه با محصولات جدید
(همان منبع، 91)
2-9 تجارت اجتماعی و مفاهیم مربوط به آن
تجارت اجتماعی شکلی از تجارت آنلاین است که مخلوطی از تجارت الکترونیک با رسانه های اجتماعی بوده که به مشتریان کمک می کند تا معاملات روزانه خود را از طریق آن در محل خود انجام دهند. این امر در اصل به تخفیفات (معمولاً 50 درصد به بالا) کالاها و خدمات مختلف اشاره می کند. از آنجایی که تجارت اجتماعی مبحث تازه ای در بازارهای تجارت الکترونیک است. مطالعات پیشین آن را به گونه ای بسیاری تعریف کرده اند به عنوان مثال سیسره (2010) ادعا کرد که تجارت اجتماعی، امکان استفاده از تکنولوژیهای اجتماعی مختلفی را برای مشتریان به منظور بهبود خریدهایشان، فراهم می کند. در برخی مطالعات پیشین، تجارت اجتماعی به عنوان یک مدل تجاری جدید از تجارت الکترونیک مشتق شده از رسانه های اجتماعی تعریف شده که خرید و فروش کالاها و خدمات متنوع را آسان می کند.
شرکت‌های تجارت اجتماعی، با طیف وسیعی از خدمات و محصولات گوناگون سروکار دارند، که در برگیرنده مواردی نظیر خشکبار، محصولات الکترونیکی، بلیط رویدادهای مختلف می شود، تخفیفات چشمگیری را برای آنها پیشنهاد می کند. آنها اغلب با شبکه های اجتماعی همچون تویتر و فیسبوک همکاری می کنند تا میزان معاملاتشان را بالا ببرند.