دانلود مقاله تئوری پذیرش فناوری و بانکداری اینترنتی

دانلود پایان نامه

در فاصله 15 شهریور تا 22 آبان ماه 1331 مقدمات اجرایی کار از استخدام کارمند تا ارتباطات و هماهنگی با سایر بانک‌ها فراهم شد. در روز افتتاح، موسسین و کارمندان بانک که 25 نفر بودند به گرمی از مراجعین پذیرایی کردند و با دعوت از بازرگانان و صاحبان صنایع و اصناف بازار با وعده استفاده از اعتبارات کوتاه مدت با نرخ بهره و کارمزد کمتر، علاقه آنها را نسبت به انجام معاملات با بانک صادرات و معادن ایران جلب نمودند و با تلاشی پی‌گیر برای شناساندن بانک به مردم فعالیت کردند و در پایان همان سال آنچه که از ترازنامه بانک مشهود است، مجموع سپرده‌های مردم حدود 17 میلیون و 600 هزار ریال و اعتبارات و تسهیلات اعطایی حدود 67 میلیون ریال و مجموع دارایی‌های بانک 44 میلیون و 200 هزار ریال و سود ویژه بانک حدود 700 هزار ریال بوده است. در حالیکه از سرمایه 20 میلیونی آن فقط 10 میلیون پرداخت شده بود. با این ترتیب پایه‌های بانک پی‌ریزی و پس از آن آیین‌نامه‌های معاملاتی، کارگزینی و غیره به تدریج تدوین شدند و برای مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک، که تا پایان سال 1331 حقوق و دستمزدی دریافت نمی‌کردند، مبلغ 5000 ریال و 3000 ریال و برای کارمندان 1000 ریال تا 2000 ریال حقوق و مزایا پیش‌بینی گردید. در زمان مدیریت مرحوم ادوارد ژزف 3 شعبه دیگر به ترتیب: شعبه سینا، فردوسی، خیام، در تاریخ‌های 10/10/1332 و 7/1/1333 و 10/2/1333 با مسئولیت آقایان حبیب ا… خلیلیان، جمشید بختیان و مصطفی بلورچی گشایش یافت. (تارنمای بانک صادرات، www.bsi.ir)
2-3-5 )خصوصی شدن دوباره بانک
بانک صادرات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1358 در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی، “ملی” اعلام گردید و پس از 30 سال در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، در 19 خردادماه سال 1388 به جرگه بانک‌های خصوصی پیوست و با کد «وبصادر» در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. خصوصی شدن و تغییر در مالکیت بانک به منزله نقطه عطفی در جایگاه حقوقی و مدیریتی بانک بوده و زمینه ساز تحولات اساسی در راستای چابک تر شدن، خلق ارزش افزوده و داشتن نقش مؤثرتر در اقتصاد ایران گردید.
امروزه بانک معتبر و مردمی صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور با بهره‌مندی از بیش از 6 دهه تجربه علاوه بر پایبندی کامل به اصول اولیه خود و اجرای دقیق بانکداری اسلامی می‌کوشد ضمن همسویی با بانکداری بین‌المللی از طریق رعایت اصول مشتری مداری و ارایه خدمات مطلوب و نوین بانکی، سرآمدی خود را در بازار پر رقابت بانکی داخلی حفظ و ارتقاء بخشد و افزون بر این رضایتمندی مردم را جلب و نقش مؤثری را در آبادانی، پیشرفت و توسعه میهن اسلامی ایفا نماید.( تارنمای بانک صادرات، www.bsi.ir)
2-3-6) بانکداری همراه در بانک صادرات
نرم افزار همراه بانک صادرات برای مشتریان این بانک تهیه شده که کاربران میتوانند به وسیله آن موجودی حساب خود را مشاهده ، آگاهی از سه گردش آخر ، به روز رسانی حساب ، تایید چک ، پرداخت تمامی قبوض و انجام عملیات حواله را انجام دهند . برای راه اندازی و استفاده از این نرم افزار کاربران بایستی ابتدا به شعبه افتتاح کننده حساب متمرکز درخواست استفاده از محصول همراه بانک صادرات را تکمیل نموده و رمز استفاده از آن را دریافت دارد ، سپس با دریافت نرم افزار و نصب آن بر روی گوشی و دادن رمزی که بانک در اختیار کاربر قرار داده از امکانات آن استفاده کنند. (تارنمای بانک صادرات، www.bsi.ir)
2-3-7 )معرفی خدمات بانک
خدمات ریالی : گنجینه سپهر – ضمانت نامه ها- بانکداری اختصاصی – محاسبه نرخ سود سپرده ها- چک مسافرتی – حوالجات – صندوق امانات – ایران چک – بیمه عمر – سپرده ها و حساب ها
خدمات ارزی : نرخ سود سپرده ها – پرشین کارت – اعتبارات اسنادی – خرید و فروش ارز – صدور تاییدیه به حساب – صدور حوالجات – ضمانت نامه ها – سپرده ها و حساب های ارزی – سوئیفت
خدمات الکترونیکی : بانکداری اینترنتی – صدای سپهر – پایانه فروش – محاسبه فروش – میز امداد شتاب – پلیس فتا – کارت هواداری – پرداخت دامون – تلفن بانک – ساتنا – بیمه عمر – سایر
خدمات ویژه : برون سپاری – مضاربه – قرض الحسنه – مشارکت مدنی – فایناینس – فروش اقساطی – زودبازده – سایر
2-3-8 )خدمات ارائه شده از طریق همراه بانک صادرات
انتقال و حواله وجه فی مابین حسابهای الکترونیک خود و دیگران
تایید مبلغ چک و استعلام وضعیت آن
بروز رسانی حسابهای الکترونیک صاحب حساب به نحوی که شماره و نوع حساب به تفکیک نمایش داده میشود
ارائه خدمات مرتبط با مانده و سه گردش آخر حساب
پرداخت قبوض
اننتقال وجه بین کارتهای عضو شتاب
بایگانی پیامهای دریافت شده و رسید مرتبط با حواله های ارسالی در سیستم
خرید شارژهای اعتباری (تارنمای بانک صادرات، www.bsi.ir)
2-4 بخش چهارم: پیشینه تحقیق
2-4-1 تحقیقات داخلی
در تحقیقی که در سال 1387 تحت عنوان عوامل موثر بر به کارگیری خدمات الکترونیک موبایل بانک توسط مشتریان بانک تجارت توسط مصطفی ترابی به انجام رسیده ، از دو تئوری پذیرش فناوری و انتشار نوآوری بهره گرفته شده است.
محقق در این تحقیق عوامل موثر را بر سه دسته تقسیم نموده است :
1) ویژگیهای فناوری موبایل بانک : سازگاری، مزیت نسبی/ سودمندی ، پیچیدگی ، قابلیت آزمون ، ریسک درک شده ، و هزینه استفاده