انیمیشن، قالب‌ها، قالب‌های، اخلاقی

ارجحیتی قائل شویم. بیشترین قالب‌هایی که برای کودک در نظر گرفته شده است قالب‌های انیمیشن و عروسکی هست. و برنامه ترکیبی برای کودک و خردسال کمتر استفاده می‌شود و بیشتر برنامه‌های عروسکی و داستانی و نمایشی است ولی این استفاده‌ها دلیل بر ارجحیت آنها نیست و ما شاید بتوانیم در یک قالب مستندی که با فکر و طراحی درستی برای کودک ساخته شود اثرگذاری بهتری داشته باشیم که حتی یک انیمیشن خوب هم نداشته باشد. حالا درست است که در انیمیشن دست برنامه‌ساز برای تخیل و ایجاد جنبه‌های فانتزی بیشتر است ولی مهم آن هدف برنامه است و اینکه ما آن هدف را در کدام ظرف بچینیم.
شماره نونزده : متاسفانه در این باره تحقیق نکرده‌ام و اطلاع کافی ندارم.
نه چینین چیزی وجود ندارد
نه من به شخصه فکر می‌کنم همچین چیزی وجود ندارد
نه
در هر قالبی این اتفاق رخ می‌دهد
همه قالب‌ها قابل استفاده هستند
نه
ایشان تقریبا اکثر قالب‌ها را نام برد یعنی اولویت بندی کرد که قالب نمایشی اول بعد کلیپ نماهنگ سرود ترکیبی و … که اینطور می‌شود برداشت کرد که همه قالب‌ها دارای این پتانسیل هستند ولی بعضی بیشتر

نه

همه مفاهیم اخلاقی در همه قالب‌ها قابل بیان هستند

می‌توان در هر قالبی این محتوا را آورد. و هیچ فرقی ندارد
ظرف مهم نیست و بیشتر مظروف مهم است

اگر کاری کارشناسانه باشد در هر قالبی می‌تواند کار خود را انجام دهد

هیچکدام از قالب‌های برنامه‌سازی ابتدا به ساکن برای طرح مفاهیم اخلاقی مناسب نیستند بلکه آن موضوع و ایده که شکل می‌گیرد براساس آن ما می‌توانیم برای نوع قالب برنامه تصمیم بگیریم و بعد هم براساس مخاطبمان می‌توانیم تصمیم بگیریم

مطلب مرتبط :   مالیات، ارث، اموال، متوفی

نه

مفاهیم خودشان روشن می‌کنند که چه قالبی آنها را خوب بیان می‌کند

هر چارچوب و قالبی را می‌توان برای بیان مفاهیم اخلاقی در نظر گرفت

نه

ارجحیتی ندارند

تحقیق نکردده‌ام
سؤال پنجم : آیا سن مخاطب (خردسال،کودک،نوجوان) و جنسیتش تاثیری در انتخاب قالبی خاص برای تماشا کردن توسط او دارد؟ اگر آری. کدام قالب را خواهد پسندید و دلیل این انتخاب از نظر شما چیست؟
شماره یک: کودکان به جای اینکه ببینند کدام ژانر و قالب در حال پخش است و بعد فکر کنند آیا این با ذائقه‌شان می‌خواند یکراست جذب برنامه می‌شوند. و ظاهرا پژوهش‌ها اینگونه نشان می‌دهد که هر چه سن پایین تر می‌آید کشش به سمت قالب‌های عروسکی و نمایشی و انیمیشن بیشتر می‌شود. و هر چه سن بالاتر می‌رود کشش کودکان به جنبه‌های رئال‌تر نزدیک می‌شود و خصوصا در دوران نوجوانی مخاطبین دوست دارند که برنامه مستقیما با آنها ارتباط برقرار کند و صحبت کند. و قالب نیمرخ این پتانسیل را داشت که به برخی سلیقه‌ها جواب بدهد و البته نمی‌توان گفت همه برنامه‌ها در دوره نوجوانی باید در قالب نیمرخ باشد بلکه یک طیف مخاطب به این قالب جذب می‌شوند و طیف دیگری به قالب‌های دیگر و وتلویزیون نیز باید برای همه سلایق برنامه‌های متفاوت داشته باشد. برنامه‌ساز باید هدف،‌ محتوا، پیام و سرگرمی را در یک آن برآورده کند و مطابق آنها تولید برنامه داشته باشد. قطعا جنسیت در پردازش قالب و ویژگی‌های آن تأثیرگذار است. مثلا پسرها انمیشنن مرد عنکبوتی را می‌پسندند و دخترها انیمیشن سیندرلا و سفید برفی را نگاه می‌کنند چون هرکدام ویژگی‌هایی دارند که آن جنس را جذب می‌کنند.